Imprezy

16 Ogólnopolski Zlot Fiatów 126p

16 Ogólnopolski Zlot Fiatów 126p
Godzina
00:00
Udostępnij:
Dodaj do kalendarza

Jako, że słowo się rzekło, że kolejny, 16 Ogólnopolski Zlot Fiatów 126p, odbędzie się w Giżycku, pora zacząć się do niego szykować :-) Dzięki uprzejmości właścicieli Campingu Borowo, po raz kolejny korzystać możemy z dostępnej tu infrastruktury oraz atrakcji, w tym najważniejszego – bezpośredniego dostępu do jeziora (y). Jak pokazał ostatni zlot, jezioro robiło robotę mimo przelotnego małego tornada w piątek :-)
Formuła zlotu pozostaje niezmieniona – każdy przyjeżdża indywidualnie na camping i podlega regulaminowi campingu. Co za tym idzie to właściciel campingu i podlegli mu pracownicy (w tym ochrona) decyduje, czy osoby zachowujące się w sposób odbiegający od ogólnie przyjętego standardu zachowywania się na campingu, zostanie na terenie czy zostanie poproszony o jego opuszczenie. Ostatni zlot pokazał, że formuła ta sprawdziła się doskonale i ci, co byli, byli świadkami najcichszego jak dotąd zlotu :-)
Na campingu nie będziemy mieli wyłączności! W czasie naszego zlotu będą na nim przebywać goście właściciela campingu, dlatego prośba do wszystkich o wzajemne kontrolowanie się i uszanowanie ich obecności, w szczególności pod kątem zapewnienia im odpoczynku. Nie bądźmy dla nich obciążeniem, bawmy się i odpoczywajmy tak, aby jak najmniej być dla nich uciążliwymi. Wzorem roku ubiegłego pole namiotowe podzielimy na strefę cichą oraz głośną tak, aby każdy znalazł miejsce najbardziej mu odpowiadające. Jestem przekonany, że pilnując się nawzajem pozostawimy po sobie same pozytywne wspomnienia (y)


Program zlotu:
Czwartek 15.08:
- dzień absolutnie wolny - pływanie w jeziorze, korzystanie z atrakcji campingu, integracja, może karaoke, ognisko,

Piątek 16.08:
- godz. 9.00 – odprawa do rajdu turystycznego, rozdanie materiałów,
- godz. 9.30 - start pierwszej załogi rajdu turystycznego (rajd potrwa około 5 godzin),
- ok. godz. 16.30 – powrót ostatniej załogi z rajdu,
- 16.00 – 19.00 – możliwość zakupu gadżetów zlotowych w recepcji campingu – kubków, kufli, smyczy, koszulek i innych
- godz. 20.00 - wspólne ognisko na terenie campingu, impreza,

Sobota 17.08:
- godz. 10.30 - wyjazd na objazd jeziora,
- godz. 11.45 - prezentacja naszych samochodów na terenie Ekomarina Giżycko.
- ok. godz. 14.00 – rejs statkiem po jeziorze Niegocin i Kisajno,
- ok. godz. 16.00 – zakończenie pobytu na terenie Eko Mariny,
- ok. godz. 20.00 (do ustalenia jeszcze) - rozdanie nagród na terenie campingu,
- ok. godz, 21.00 - wspólne ognisko, muzyka na scenie.

Niedziela 18.08:
- powrót do domów



Kilka słów organizacyjnych:

1. Rejestracja
W tym celu wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy, nad którym kilka dni (i kilka nocy) siedział MaXX poświęcając swój czas oraz moje dobre i złe humory, za co jestem mu niezmiernie wdzięczny, bo odwalił kawal porządnej roboty (y). W formularzu znajduje się kilka opcji wyboru wymagających wyjaśnienia. Najważniejsza informacja to wysokość wpisowego na zlot w wysokości 60zł od samochodu niezależnie od ilości osób w samochodzie. Można również domówić dodatkowe gadżety, którymi jesteście zainteresowani - koszulki dla pozostałych członków załogi w odpowiednim, dostępnym rozmiarze, czy tez dodatkowy kufel (lub kufle) o pojemności 530ml z logo zlotu.
Po wypełnieniu formularza, na podanego w formularzu maila, otrzymacie informację zwrotną z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia, podsumowaniem Waszego zamówienia oraz ostateczną kwotą do zapłaty. Jeśli coś nie będzie się zgadzało, bardzo proszę o maila z informacją na adres 16zlot2019@gmail.com. Nie ma przedpłat, wszelkie płatności odbywać się będą na miejscu.
Rejestrację na miejscu będą przeprowadzali pracownicy recepcji campingu i będą mieli wcześniej przygotowane podstawowe pakiety startowe, do których – na podstawie Waszych życzeń - będą musieli dołożyć wybrane przez Was dodatkowe rzeczy – odpowiednią ilość koszulek w odpowiednim rozmiarze oraz odpowiednia ilość kufli, jeśli na takowe się zdecydujecie. Do tego oczywiście będą musieli pobrać opłatę za rozszerzony pakiet oraz za pobyt. Spowoduje to nieco wydłużony czas rejestracji w stosunku do roku ubiegłego, dlatego kieruję do Was olbrzymią prośbę - wykażmy wszyscy więcej zrozumienia i cierpliwości w oczekiwaniu w kolejce, jeśli takowa się wytworzy, bo i tak korzystamy z uprzejmości campingu, a wszyscy postaramy się przebrnąć przez ten proces w miarę sprawnie.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest gwarancją otrzymania pakietu startowego.

2. Pakiet startowy
W skład pakietu startowego wchodzi numer startowy, naklejka pamiątkowa, kubek zlotowy standardowej wielkości, koszulka zlotowa oraz inne gadżety. W formularzu rejestracyjnym można wybrać rozmiar koszulki jaki Was interesuje (oraz domówić dodatkowe gadżety).
Gwarancją otrzymania pełnego pakietu startowego jest wypełnienie formularza startowego.

3. Rajd turystyczny

Jednym z punktów zlotu będzie rajd turystyczny. Dla wielu z Was jedna z bardziej interesujących rzeczy, dla innych coś całkowicie zbędnego bądź niezrozumiałego. Dlatego tegoroczny rajd pomyślany jest tak, aby każdy mógł w nim wziąć udział bez obaw, że nie da rady lub coś mu się nie uda. Z punktu widzenia trudności jest on bardzo łatwy do tego stopnia, że starym, turystycznym wyjadaczom może się on wydać wręcz nieco nudny, ale ważniejsze było to, aby każdy mógł w nim wziąć udział i ukończyć go mając satysfakcję, że dał radę. W tym roku pojeździmy trochę po samym Giżycku oraz wyjedziemy poza miasto zwiedzając mazurskie okolice obfitujące w malownicze krajobrazy i przepiękne miejsca. Z dbałości o Wasze samochody trasa będzie przebiegała wyłącznie drogami asfaltowymi, a jedynie 200 metrów jest po piasku, po którym przejechało Audi A8, więc spokojnie Wasze samochody również dadzą radę. Jedynie parkingi są drogami ubitymi, co również nie stanowi najmniejszego problemu, jeśli daliście radę wjechać na camping ????
Podczas rajdu będziecie musieli odpowiedzieć na ponad 30 pytań, których odpowiedzi znajdują się na trasie rajdu. Większość z nich widoczna jest z samochodu, ale do odnalezienia odpowiedzi na część pytań trzeba będzie wyjść i odpowiedź odnaleźć ????. Jedno jest pewne niezależnie od sytuacji – odpowiedź na dane pytanie na pewno znajduje się w okolicy zaznaczonego miejsca i ułożone są one chronologicznie na trasie. Jeśli więc nagle odnaleźliście odpowiedź na kolejne pytanie, to znaczy, że przegapiliście poprzednie. Musicie zatem wrócić i odnaleźć odpowiedź na pominięte pytanie. Wszystkie odpowiedzi będziecie wpisywali po kolei w kartę drogową. Jeśli pytanie będzie wymagało udzielenia dwóch odpowiedzi (np. W którym roku powstały domy?????), wtedy w jedną kratkę wpisujecie wszystkie daty.
W rajd wplecione są również dwa krótkie spacery, podczas których zobaczycie ruiny budowli oraz bunkry z okresu II Wojny Światowej. Spacery są bardzo krótkie (dłuższy zajmuje 23 minuty ze zwiedzeniem i odnalezieniem odpowiedzi) i warto rozprostować kości zwiedzając je, bowiem tam też ukryte będą odpowiedzi na pytania!
Jednocześnie na trasie rajdu będziecie musieli odnaleźć kilka charakterystycznych budowli, których zdjęcia otrzymacie przed startem. Jadąc trasą na pewno w którymś momencie na nie natraficie, bowiem wszystkie widoczne są z samochodu. Może tak się zdarzyć, że obok niektórych będziecie przejeżdżać nie raz, wtedy za każdym razem, gdy będziecie je mijać, trzeba wpisać je do karty drogowej????
W itinererze znajdziecie kilka rodzajów oznakowania sposobu dalszej jazdy, które możecie zobaczyć na zdjęciu zamieszczonym poniżej, dlatego warto się z nimi zapoznać wcześniej.
1) Tak będzie wyglądał cały itinerer. Jedziemy zawsze od dołu kratki do strzałki. Schemat zawsze przedstawia rzeczywisty układ dróg. Po lewej dużymi cyframi zapisany jest dystans kolejnego manewru od startu, mniejszymi – dystans od ostatniego manewru. W przypadku, gdyby na trasie zaistniały całkowicie nieprzewidziane rzeczy (wypadek, wykopy, zamknięta nagle droga, objazdy) w dolnym prawym rogu znajdziecie współrzędne geograficzne każdego manewru. Wtedy wystarczy wpisać współrzędne kolejnego manewru do nawigacji i dojechać do niego z użyciem nawigacji. Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe, ale jeśli ktoś ma jakieś pytania, śmiało pytajcie w wątku.
Na trasie znajdziecie również inne układy skrzyżowań. Wszystkie one odwzorowują kąty ulic zgodnie z Google Maps oraz ich ww. współrzędne. I tak:
2) Rondo – jeśli ma więcej odnóg lub pod innymi kątami - na itinererze będzie to uwzględnione. Dlatego ich nie pomylicie. W tym przypadku dopisane jest x2, co oznacza, że dany manewr musimy wykonać dwukrotnie na najbliższym rondzie zgodnie ze schematem,
3) Manewr skrętu w prawo na2 – oznacza tyle, że mamy skręcić na drugiej możliwej drodze poprzecznej. Takich dróg będzie zapewne więcej, ale z jakichś powodów nie da się w nie skręcić. Trzeba być czujnym!
4) Sygnalizator – nie ma znaczenia czy strzałka jest nad sygnalizatorem, pod nim czy obok niego – dla ułatwienia jest tak, że jedziemy prosto dotąd aż zobaczymy sygnalizator i na tym skrzyżowaniu wykonujemy manewr zgodny ze strzałką,
5) L – skręcamy w pierwszą możliwą w lewo,
6) P – skręcamy w pierwszą możliwą w prawo,
7) Znak ustąp pierwszeństwa (akurat w przykładzie) – w itinererze znajdą się takie sytuacje, że przy znaku nie znajdziecie dystansu, na którym się on znajduje. Oznacza to, że należy jechać główną drogą dotąd, aż dany znak zobaczycie i na skrzyżowaniu wykonać manewr zgodny ze strzałką. Raz taki znak może znajdować się za 10 metrów, raz za 10 kilometrów. Jedno jest pewne – taki znak na pewno będzie na trasie!
8) Manewr z cyferką po wykonaniu manewru - cyfra oznacza numer pytania. Oczywiście w itinererze numeracja pytań będzie od 1 do 30 paru. Jak czytamy taki schemat? Po wykonaniu manewru po lewej stronie drogi akurat w tym przypadku znajduje się odpowiedź na pytanie nr 9. Gdzie dokładnie? Gdzieś między tym manewrem, a następnym. Jeśli więc dojedziecie do następnego manewru a nie znajdziecie odpowiedzi na pytanie musicie zawrócić i odnaleźć je. Czasami odległość między manewrami to kilkadziesiąt metrów, czasami kilka kilometrów. To co jest ważne – odpowiedź na pytanie jest zawsze po tej stronie drogi, po której jest numer pytania! Może zdarzyć się, że na takim odcinku będą 2 pytania i one również będą ustawione chronologicznie. Jeśli więc znajdziecie odpowiedź na drugie pytanie, musicie zawrócić i odnaleźć odpowiedź na pytanie wcześniejsze.
9) Manewr z cyferką przed wykonaniem manewru – j.w. z tym, że odpowiedź znajduje się tuż przed manewrem. Wtedy zbliżając się do danego manewru szukamy odpowiedzi na dane pytanie po odpowiedniej stornie drogi. Oczywiście odpowiedź wpisujemy w kartę drogową.
10) PKP, linia przerywana – linia przerywana oznacza drogę szutrowa lub gruntową. Jak widać na tym schemacie mamy skręcić w nią w prawo. Zazwyczaj jest to parking lub miejsce zwane PKP czyli Punkt Kontroli Przejazdu. W jego miejscu będziecie mieli do wykonania nietypowe zadania czasami wymagające nieco wysiłku fizycznego ???? ????, czasami umysłowego ???? Niezależnie od tego na jakie zadanie natraficie, albo jego wykonanie potwierdzane jest pieczątką stawianą w kartę drogową przez osobę odpowiedzialną za PKP, albo wpisujecie uzyskaną odpowiedź.
11) Znaki dodatkowe – w itinerze mogą pojawić się dodatkowe znaki ułatwiające rozpoznanie danego manewru. W przypadku przykładu 10) jest to np. krzyż ustawiony po lewej stronie drogi tuż przed skrzyżowaniem, na którym mamy wykonać manewr. Może to być również kościół, cerkiew czy np. przystanek autobusowy.
I trochę ogólników. Na całej trasie drogi wyłożone kostką traktujemy jakby ich nie było. Są to zazwyczaj uliczki osiedlowe lub dojazdy do posesji. Traktujemy je jakby w ogóle nie istniały, wiec w nie nie wjeżdżamy. Analogicznie wszystkie drogi ślepe oznaczone odpowiednim znakiem traktujemy jak drogi, które nie istnieją. Jeśli na skrzyżowaniu jest nakaz jazdy w konkretnym kierunku bez możliwości wyboru, takiego znaku nie ma w itinererze.
Trochę więcej o zasadach możecie poczytać tutaj: http://klasykiplastiki.pl/wszystko-o-nawigacji/
Cała trasa ma 70km i podzielona jest na dwie części – pierwsza po samym Giżycku, druga po jego okolicach. Nie jest to rajd na czas, a na dokładność. Dlatego nie warto się spieszyć, ale uważnie się rozglądać szukając odpowiedzi. Z tego tez powodu wskazane jest, aby w załodze były co najmniej 2 osoby, które podzielą się obowiązkami. Przyda się to również we wszystkich PKPach. Oczywiście jedna osoba też może jechać, ale będzie miała nieco utrudnione zadanie i nie wykona zadań w PKP ????
Trasa ułożona jest tak, że pewnymi odcinkami będziecie jechali kilka razy. Dlatego jeśli zobaczycie przed sobą maluchy, z których jeden skręca w lewo, drugi w prawo, a Wasz itinerer mówi, że macie jechać prosto – nie sugerujcie się nimi – wszyscy jadą prawidłowo, tylko każdy na innym etapie trasy. Dlatego nie warto patrzeć na innych i jechać jak inni, bo się całkowicie pogubicie. Jedźcie zawsze zgodnie z itinererem i odnajdujcie to, co w danej chwili odnaleźć trzeba, a na pewno lepiej wykonacie zadanie i na pewno zobaczycie więcej (y).
Rajd zajmie około 5 godzin. Start pierwszej załogi planuję zrobić o godzinie 9.30 i będziemy Was wypuszczać co pół minuty lub co 20 sekund w zależności od ilości chętnych (360 załóg wypuszczanych np. co 20 sekund to aż 2 godziny startowania). Jeśli wystartowałoby aż tyle załóg (postaram się być do tego przygotowanym), ostatnia powinna wystartować ok. godz. 11.30 i dojechać do mety ok. godz. 16-16.30, czyli wystarczająco wcześnie, aby po południu skorzystać jeszcze z atrakcji na campingu czy wieczornej imprezy ????????????????
Informację o tym ile załóg wystartuje będę wiedział po wypełnieniu przez Was formularza zgłoszeniowego na zlot.
Mam nadzieję że wystarczająco opisałem Wam z czym możecie się spotkać podczas rajdu i wszystko jest zrozumiałe. W razie czego – pytajcie! Odpowiem na każde pytanie (może nie od razu, ale będę się starał ????). Powiem jedno - naprawdę warto wziąć udział w tej zabawie – znając przedstawione tu zasady jestem przekonany, że każdy kto wystartuje, przejedzie całą trasę i na mecie będzie zadowolony z dobrze wykonanego zadania ????????????

4. Objazd jeziora
Objazd jeziora będzie w sobotę i będzie połączony z piknikiem rodzinnym organizowanym przez Burmistrza Giżycka na terenie Eko Mariny i jej okolicy tak, że nasz przejazd oraz wystawa maluchów będą jedną z atrakcji pikniku. W tym czasie będzie można skorzystać z pobliskiej plaży czy wybrać się na zwiedzanie Wieży Ciśnień, Twierdzy Boyen czy innych atrakcji Giżycka.
Startujemy o godzinie 10.30 i będziemy jechać zgodnie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego z prędkością około 30-40km/h dookoła jeziora Niegocin zgodnie z mapa w linku https://tiny.pl/twd26. Po dojechaniu do końca ulicy św. Brunona zatrzymamy się, aby poczekać na otwarcie mostu obrotowego dla ruchu kołowego oraz na spóźnialskich lub tych, których odcięły inne pojazdy. Most otwierają o godzinie 11.30 i jak tylko go otworzą pojedziemy dalej w kierunku parkingu Eko Mariny.
Jestem w trakcie załatwiania zamknięcia ruchu w ulicy Nadbrzeżnej oraz Kolejowej na całej długości oraz w ulicach poprzecznych tak, abyśmy mogli wykorzystać całą ich szerokość i w eskorcie Policji przejechać do Eko Mariny. Nie wiem jeszcze czy uda się wszystko załatwić, ale jeśli tak, na pewno o tym poinformuję.
Na terenie Eko Mariny ustawimy się na terenie zielonym, dlatego również prośba do wszystkich o podporządkowanie się w tym zakresie osobom, które będą samochody ustawiały co umożliwi sprawne ich zaparkowanie i skrócenie kolejki oczekujących na wjazd. W roku ubiegłym padający deszcz nieco pokrzyżował nam ustawianie, więc mam nadzieję, że w tym roku pójdzie ono sprawnie (y)
W ubiegłym roku wyjeżdżając na objazd jeziora zablokowaliśmy wjazd i wyjazd z campingu. Dlatego żeby w tym roku uniknąć powtórki sytuacji, wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w objeździe jeziora proszę o wyjazd i oczekiwanie na wyruszenie wzdłuż drogi obok campingu zaznaczoną linią zieloną na jednym z poniższych zdjęć. Tu również zaparkujcie tak, żeby droga była drożna dla pojazdów komunalnych, które z niej korzystają bez utrudniania im ruchu, a wszyscy będą szczęśliwi (y)

5. Rejs statkiem
W czasie naszej wizyty i parkowania na terenie Eko Mariny, dzięki przychylności @BurmistrzIwaszkiewicz, który objął nasz zlot Honorowym Patronatem mamy możliwość popłynięcia statkiem w rejs po jeziorze Niegocin, Kanałem Łuczańskim na jezioro Kisajny. Burmistrz Giżycka wynajął specjalnie dla nas cały statek (bardzo dziękujemy!) i na jego pokład wejść będą mogły wyłącznie osoby z opaską zlotową na ręku. Na statek wchodzi około 150 osób, zaś o ilości osób, które zostaną wpuszczone na statek decyduje wyłącznie Kapitan statku. Jego decyzja jest ostateczna i niepodważalna i ani ja, ani Burmistrz nie mamy na nią wpływu. Dlatego o wejściu na pokład zdecyduje kolejność przybycia na nabrzeże o odpowiedniej godzinie. Nie znalazłem innego rozwiązania, chyba, że ktoś jakieś ma, to proszę o informację w komentarzu.

6. Scena i impreza na campingu
Mimo, iż nie mamy wyłączności na campingu, Camping Borowo we własnym zakresie, wychodząc nam naprzeciw postanowił zorganizować scenę na swoim terenie do wykorzystania na nasze potrzeby  Właściciel campingu zapowiedział również zorganizowanie kogoś do poprowadzenia wieczornej imprezy, więc jest szansa, że będziemy mieli możliwość pobawienia się nie wychodząc poza teren campingu, zaś działający na jego terenie pub chętnie upije wszystkich uczestników 

7. Ognisko
Będzie i to jest najważniejsza informacja. A może nawet dwa  Czy cos wymaga wyjaśnienia? Każdy przychodzi przygotowany we własnym zakresie 

8. Pozostałe sprawy organizacyjne
Oficjalnie zlot rozpoczyna się w czwartek 15 sierpnia, nie mniej jednak zapraszam chętnych do przyjazdu wcześniej. Miejsce campingu naprawdę sprzyja spędzeniu tu wakacji, ponieważ atrakcji jest wiele. Nie tylko tych turystycznych stałych, ale również organizowanych przez Miasto Giżycko, Gminę Giżycko, Twierdzę Boyen czy inne i można tu zarówno odpocząć jak i aktywnie spędzić czas.
Rejestrację uczestników zlotu rozpoczniemy w środę około południa, aby na spokojnie zarejestrować uczestników, którzy przyjechali wcześniej oraz tych, którzy przyjadą już w środę po południu. Podczas rejestracji każdy z uczestników otrzyma opaskę, która upoważniała będzie do zniżek w różnych atrakcjach na terenie Giżycka (będę jeszcze o tym pisał).
Zlot jest Fiatów 126p (warunkowo dopuszczamy Fiaty 500 oraz Fiaty 127) i tylko te samochody będą wpuszczane na teren pola namiotowego. Wyjątek stanowią pojazdy klientów campingu przebywających na terenie campingu podczas naszego zlotu oraz gości właściciela campingu. Wszystkie inne samochody czy lawety będzie można zaparkować na terenie campingu wzdłuż drogi dojazdowej do restauracji. Ubiegły rok pokazał, że było to dobre rozwiązanie, które satysfakcjonowało każdego. Dopuszczony będzie wjazd samochodem innym niż maluchem celem rozpakowania klamotów na zlot, jednakże ze względu na ilość zadeklarowanych uczestników tegorocznego zlotu bardzo proszę, aby wyjechać później „na górę”.
Podczas zlotu będziemy mieli zapewnioną ochronę, która będzie czuwać nad bezpieczeństwem i zachowaniem uczestników, jednakże pamiętać musimy wszyscy o tym, że camping nie jest obiektem zamkniętym dla obcych i każdy może swobodnie na jego teren przyjść i skorzysta z plaży, pubu czy restauracji. Dlatego nie zostawiajcie luzem rzeczy, które mogłyby kusić potencjalnego złodzieja. Ochrona będzie czuwała i będzie reagowała na wszelkie zachowania odbiegające od regulaminu campingu, który znajdziecie pod tym adresem https://tiny.pl/twfhd

Wasz Konsultant ds. 16 Ogólnopolskiego Zlotu Fiatów 126p

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej