Imprezy

Wstęp wolny

Wykonawcy:

SZANTAŻ
Shantaż od prawie dwudziestu lat propaguje ideę żeglarstwa i turystyki wodnej oraz reklamuje niepowtarzalne piękno krainy, w której ma możliwość mieszkać i tworzyć. W kompozycjach zespołu przewija się tematyka letnich żeglarskich przygód, mazurskich legend, historii i opowieści – także tych znanych powszechnie z książek o tematyce marynistycznej – bądź ich filmowych adapta-cji.

Zespół powstał w Olsztynie w 1997 roku i już w następnym zaliczył sceniczny debiut. "Wykonujemy przede wszystkim autor-skie piosenki o tematyce żeglarskiej i tzw. „szanty szuwarowo-bagienne”. Posiadamy bogate instrumentarium, a obecni człon-kowie zespołu udzielali się, lub ciągle współpracują z takimi arty-stami jak „Big Day”, „Babsztyl”, „Czerwony Tulipan”, „Cezary Ma-kiewicz”, „Czyści jak Łza”. W większości teksty naszych autor-skich utworów są dziełem Krzysztofa Beśki, poety, prozaika, no-minowanego do paszportów „Polityki”, za kompozycje i aranżacje odpowiada Marek Matyjewicz.

Na swoim koncie mamy wiele występów na różnego rodzaju festiwalach i przeglądach, także tych z zagraniczną obsadą. Wśród nagród jedną z najcenniejszych pozostaje Złoty Węzeł otrzymany na XIII PPŻ „Złota Szekla 99” w Koninie (w pierwszym roku ist-nienia grupy!). Zespół wziął też udział w Shanties 2000 w Krako-wie, a w ostatnich latach poprzez częste koncerty stał się niemal wizytówką odbywających się na olsztyńskiej starówce „Spotkań z Szantą”. Na wyróżnienie zasługuje również nasz występ w koncer-cie finałowym I Festiwalu Mikołajki – Żagle – Muzyka oraz podczas kilku edycji żeglarskich Mistrzostw Polski Dziennikarzy. Braliśmy także udział w koncertach gwiazd na III Festiwalu Szantowym w warszawskiej Stodole, oraz na festiwalach i przeglądach szanto-wych w Olsztynie, Ostródzie, Węgorzewie, Giżycku, Iławie, Brod-nicy, Sopocie, Chełmie często będąc jedynym zespołem wśród wy-stępujących, prezentującym „mazurską” stylistykę. W sierpniu 2008 zespół Shantaż zdobył Grand Prix Festiwalu Szantowego w Mikołajkach. Od 2011 roku stale koncertujemy w Mikołajkach (we Wiosce Żeglarskiej oraz na Festiwalu Szantowym). Naszą twór-czość docenili także wydawcy telewizyjnego programu „Kawa, czy herbata?” kilkakrotnie zapraszając zespół do udziału w nim.

W 2003 r. wydaliśmy dobrze przyjętą płytę Szaleństwo Majki Skowron. Wydawnictwem tym zespół potwierdził duży potencjał w nim drzemiący i zgłosił swój akces do grona czołowych wykonaw-ców tego nurtu muzycznego, tak w regionie Warmii i Mazur, jak i w całej Polsce.

W 2007 r. ukazał się drugi nasz krążek pt. Wrócisz na jezio-ra. Płyta jest kontynuacją stylistyki, której Shantaż jest wierny od początku – elektryczno-akustyczne brzmienia z pogranicza szanty/country, poetyka tekstów, proste ale nie banalne melodie i perfekcja wykonania. Płyta Wrócisz na jeziora jest – naszym zda-niem – jedną z najlepiej brzmiących produkcji muzycznych nie tylko wśród płyt zaliczanych do nurtu „szanty” ale wśród wszyst-kich, na których wykonywana jest muzyka akustyczna.

Trzecia płyta naszego zespołu nosi tytuł Czas powrotów i zawiera utwory o tematyce marynistycznej z repertuaru takich wykonawców, jak „Czerwone Gitary”, „Trzy Korony”, „Pięciolinie” oraz piosenki będące solowymi przedsięwzięciami Krzysztofa Klenczona i Seweryna Krajewskiego. W każdym utworze zawartym na płycie struny gitary „maczał” albo K. Klenczon albo S. Krajew-ski, teksty są dziełem min. A. Osieckiej, M. Gaszyńskiego i in. Kompozycje, które umieściliśmy na płycie (15 utworów, min.: „Wrócimy na jeziora”, „Śpiewka żeglarska”, „Trzecia miłość żagle”) zostały przez nas zaaranżowane na nowo. Nabrały zaskakującego, akustycznego wymiaru, dzięki czemu dobrze wpisały się w nie-zmienną od lat stylistykę naszego zespołu.
Na wiosnę 2018 r. zespół zaplanował sesję nagraniową reje-strującą materiał na najnowszy, czwarty krążek zespołu pt. „Od-krycia”. Znajdzie się na nim 15 kompozycji, w przeważającej czę-ści autorskich.

Muzyka zaprezentowana na wydawnictwach zespołu Shan-taż pozostaje w klimacie łatwo „wpadających w ucho” piosenek żeglarsko-turystycznych, którymi zespół pragnie ocalić od zapo-mnienia zanikający już nurt utworów określanych mianem „gitarą i piórem”.

Skład zespołu:
Zbigniew Chrzanowski – perkusja
Łukasz Drozdek – śpiew, inst. perkusyjne
Konrad Kozubowski – skrzypce elektryczne
Marek Matyjewicz – git. akustyczna, śpiew
Jacek Olszewski – git. basowa
Piotr Szymański – git. elektryczne

STONEHENGE
Zespół nasz grając muzykę irlandzką i szkocką zdobył już uznanie branży muzycznej oraz przychylność publiczności, która nigdy jeszcze nie zawiodła i zawsze wiernie nam towarzyszy, sprawiając, że to, co robimy ma sens...

Byłoby nam miło, gdyby ta niesamowita atmosfera z celtycką nutą w tle, stała się również udziałem odbiorców proponowanych przez Wasz Ośrodek imprez, aby mogli oni poczuć tę niezwykłą aurę i ładunek energetyczny, jakie niesie ze sobą coraz bardziej w Polsce popularna muzyka irlandzka. To może być niepowtarzalna okazja, by spotkać na żywo „facetów w spódnicach”, gdyż jako jedyny tego typu zespół w Polsce gramy w szkockich strojach narodowych – kiltach. Występujemy wszędzie, począwszy od małych klubów muzycznych, kończąc na wielkich imprezach plenerowych z okazji Dni Miasta czy Dożynek – wszędzie pozostawiając to samo wrażenie – dobrze i miło spędzonego czasu.

MIETEK FOLK OLSZTYN
Mietek Folk Olsztyn – jest znanym w całym kraju wykonawcą piosenki żeglarskiej spod znaku czarnej bandery. Przewrotne, literackie, zawierające dużą dawkę humoru autorskie teksty, oparte są o autentyczne wydarzenia z historii nowożytnego piractwa. Brzmienie Mietek Folk Olsztyn – to energetyczna kombinacja pieśni morza, rytmicznego folku a nawet punk-rocka. Unikalnym elementem scenicznego wizerunku grupy są barwne stroje z epoki wielkich żaglowców, które sprawiają, że koncerty zespołu są niezwykle widowiskowe. Piosenki „Mietków” zyskały ogólnopolską popularność i weszły na stałe do wielu śpiewników żeglarskich.

Zespół regularnie gości na scenach najważniejszych wydarzeń związanych z piosenką żeglarską – zarówno nad morzem jak i na Mazurach. W dorobku zespołu znajdują się 4 płyty z autorskimi programami opowiadającymi o piratach i życiu na morzu.

Muzyka, teksty piosenek, kolorowe stroje – słowem osobowość sceniczna grupy sprawia, że widzowie cenią sobie atmosferę, która zespół potrafi stworzyć podczas koncertów na żywo. Doskonały kontakt z publicznością od lat doceniany jest regularnie przez organizatorów festiwali żeglarskich, tawern, i klubów oraz eventów firmowych. Spontaniczna błyskotliwa konferansjerka muzyków, spora dawka improwizacji i muzycznego happeningu, tworzą jedyne w swoim rodzaju widowisko w stylu MIETEK FOLK OLSZTYN.

Skład zespołu:
Maciej Bajur – bg.
Piotr Górski – voc.
Waldemar Iłowski – git. voc.
Piotr Kowalewicz – voc.
Waldemar Krasowski – git. voc.
Marcin Pacholski – git.
Paweł Grzywacz – drums

WODNY PATROL
Zespół powstał w 1995r. Z wiosną 1996 roku nadszedł pierwszy sukces- Grand Prix na festiwalu "Złota Szekla" w Koninie. Tam też zespół został nominowany do udziału w XVI Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Żeglarskiej "Shanties '97" w Krakowie. Kolejnym sukcesem było zdobycie w maju 1996 roku pierwszego miejsca na festiwalu "Szkuta" w Warszawie. Latem tego roku zespół zdobył wyróżnienie na festiwalu "Szanty w Mikołajkach". Jak pisza sami muzycy: "Rok 1996 zakończyliśmy zdobyciem Grand Prix na festiwalu we Wrocławiu. Stało się o nas trochę głośno w światku żeglarskim, zaczęliśmy być zapraszani na koncerty zarówno na Mazurach jak i w całej Polsce. Ukoronowaniem naszej dotychczasowej działalności było zwycięstwo w kategorii debiutów na najbardziej znaczącej imprezie - Festiwalu Piosenki Żeglarskiej "Shanties `97" w Krakowie. Rok 1997 zapisał się udziałem zespołu w wielu festiwalach jak Mikołajki, Giżycko, Radom, Wrocław, Jastarnia, gdzie wystąpiliśmy już w charakterze gości zaproszonych. Niestety były też i straty. tóż Ojczyzna upomniała się o naszego basistę Andrzeja – zaliczył kamasze, odszedł również z zespołu Krzysiek. Trzeba było łatać skład i tak dołączył do nas Włodek Czech grający na gitarze basowej i Wacek Kosowicz akordeonista.

Mieliśmy już spory autorski materiał muzyczny i trzeba było pomyśleć o nagraniu kasety zespołu. Tak też się stało i jesienią 1997 roku w studenckim studio Radia Kortowo nagraliśmy naszą pierwszą kasetę nazwaną"Wodny Patrol I". Rok 1998 to ciągłe koncerty, przestaliśmy brać udział w konkursach festiwalowych, gdyż zdobyliśmy już wszystko co można było zdobyć. Nasza pozycja w światku znaczących zespołów była już ugruntowana, a Mirek Kowalewski – Zejman wyraził się wręcz, że „daje nam zakaz śpiewania w konkursach”.Cóż było robić? Postawiliśmy sobie kolejne zadanie – wybudować własny jacht. Mariusz, Michał i Ja jesteśmy zapalonymi żeglarzami, więc wszystkie zarobione pieniądze z koncertów nasza trójka przeznaczała na nasze marzenie. Byliśmy bardzo zawzięci więc w 1999 r., w maju kupiliśmy skorupę jachtu TES 678 i w stodole pod Olsztynem w pięknym pensjonacie w Bogdanach zbudowaliśmy przecudnej urody łódź, którą nazwaliśmy "Wyśpiewana".

Kolejne koncerty, kolejne piosenki - nadszedł czas by pomyśleć o wydaniu płyty. Udało się nam pozyskać bogatego sponsora i dzięki temu latem 2000 roku mogliśmy wejść do olsztyńskiego super studia "X" i nagrać pierwszą płytę CD "Tak daleko do domu" do produkcji której zatrudniliśmy szerokie grono muzyków - naszych przyjaciół.

W 2001 roku doszedł do "Wodnego Patrolu" basista Tomek Marek, który zastąpił Włodka. Koncertowaliśmy przeważnie na Mazurach dopływając na niektóre koncerty naszym jachtem. Pod koniec roku były redukcje etatów w zespole i pożegnaliśmy skrzypka. Postanowiliśmy jednak wzmocnić brzmienie zespołu wprowadzając perkusję, co było równoznaczne z przyjęciem młodego adepta żeglarstwa i wielkiego konesera win (pod każdą postacią) Sebastiana Baumana."

Po wielu transformacjach personalnych ostatecznie skład zespołu to:

Mariusz Kurowski - gitara, głos szantymena (gruby)
Sławek Dłoniak - gitara, głos szantymena (cieńszy)
Tomek Marek - akordeon, skrzypce (najcieńszy)
Michał Klawon - flety, głos
Przemek Lenart - bas (czasem głos)
Sebastian Bauman - perkusja

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się więcej