Imprezy
BUSY SIGNAL w Ostródzie - mega gwiazda dancehall odkrywa reggae

BUSY SIGNAL
(Jamajka)
Powszechnie znany jako jeden z tych artystów, którzy wiodą prym na współczesnej scenie dancehall, Busy Signal właśnie zaskoczył swoich fanów najnowszym albumem będącym pięknym hołdem złożonym jamajskiej muzyce korzeni. Jego pierwszy polski koncert 11 sierpnia podczas Ostróda Reggae Festival będzie smaczną miksturą wybuchowych dancehallowych hitów z bogatego dorobku artysty oraz nowych utworów reggae, zagranych przez jego zwarty jamajski Hi Voltage Band.
Bardziej rozpoznawalny jako autor szybko podawanych, zgrabnych nawijek w hardcore dancehallowych przebojach jak “Tic Toc” czy “Wine Pon De Edge”, na swoim nowym albumie “Reggae Music Again” Busy Signal objawia się jako charyzmatyczny artysta roots reggae. Całkowicie odpuścił sobie elektroniczne beaty dominujące na trzech poprzednich albumach na rzecz wielowarstwowych podkładów reggae stworzonych i zagranych przez czołowych jamajskich muzyków w legendarnym studio rodziny Marley, Tuff Gong w Kingston.
„Ta płyta zaszokuje wielu ludzi którzy znają mnie jako nawijacza” - deklaruje Busy. „Ale pokazuje ona mój rozwój, uniwersalność i uznanie reggae za źródła muzyki dancehall.”
Naprawdę nazywa się Reanno Gordon i urodził się w 1983 roku. Podobnie jak w przypadku wielu innych jamajskich młodzieńców, jego pierwszy kontakt z muzyką miał miejsce w kościele. Zdał sobie sprawę z tego, że posiada talent wokalny, kiedy posługiwał i śpiewał hymny. Swój pierwszy bis wykonał na życzenie miejscowej parafii.
Jednakże to załogi z z okolic Standpipe, Tivoli Gardens czy Papine w Kingston stanowiły inspiracje do treści zawartych w jego licznych dancehallowych hitach. Przełom w w twórczości Busy Signala miał miejsce w 2005 gdy stworzył “Not Going Down” oraz “Step Out”, będący tytułowym utworem jego debiutanckiej płyty wydanej przez Greensleeves Records w 2006 roku. Na tym albumie pojawiło się kilku gości na czele z Bounty Killer, który promował Signala na początku jego kariery i dał mu pierwszą możliwość występu przed jamajską publicznością w składzie swojej formacji The Alliance. Kolejny album “Loaded” (2008) zawierał takie mega hity jak “Tic Toc” i “Jail”. Trzecia pełnowymiarowa produkcja Busy Signala “D.O.B.” (2010) oprócz mocnego dancehall zawierała również elementy latino, dźwięki akustyczne oraz cover Phil Collinsa “One More Night”.
Busy podsumowywuje: “Będąc Jamajczykiem, poczuwam się w obowiązku kierować uwagę na reggae i mieć w nim swój udział. Udało się to dzięki namowom managementu i muzyków którzy grali na płycie, wliczając w to Deana Frasera, który grał już zanim jeszcze przyszedłem na świat. Ten album jest dla mnie odrodzeniem, to styl ponownych narodzin reggae.”
EN
___________________
BUSY SIGNAL
(Jamaica)
Known as one of the artists leading the contemporary dancehall movement, Busy Signal has just surprised fans paying great tribute to Jamaican roots music on his newest album. His first Polish show at Ostróda Reggae Festival on 11th August will be a tasty mixture of the explosive dancehall hits and new massive reggae tracks played by his tight Jamaican Hi Voltage band.
Better known for his fast paced, clever rhymes on hardcore dancehall hits like “Tic Toc” and “Wine Pon De Edge”, Busy Signal emerges as a charismatic roots reggae artist on his new album “Reggae Music Again”. A stark departure from the sequenced beats that dominated Busy’s three previous albums, the intricate, multi layered one-drop rhythms heard on “Reggae Music Again” were created by some of Jamaica’s most acclaimed musicians and recorded live at Kingston’s legendary Tuff Gong studios. “This album will shock many people who are used to me just as a deejay,” Busy declares, “but it shows my growth, versatility and the recognition of reggae as the origin of dancehall music.”
Born Reanno Gordon in 1983, Busy’s first exposure to music, like so many Jamaican youth, was in the church. While attending services and singing hymns he realized he possessed immense vocal talent and earned his very first encore from the church congregation.
Kingston’s garrison communities of Standpipe, Tivoli Gardens and Papine, inspired the gritty depictions heard on his numerous dancehall hits. Busy’s breakthrough arrived in 2005 with the hits “Not Going Down” and the self produced “Step Out”, the title track of his critically acclaimed 2006 debut released on Greensleeves Records. “Step Out” also featured a cadre of guest artists including Bounty Killer who mentored the early stages of Busy’s career and provided the aspiring deejay with his first opportunity to perform before a Jamaican audience as part of the Killer led artists’ consortium called The Alliance. Next album “Loaded” (2008) included such mega hits as “Tic Toc” (which ranked at number 70 on Rolling Stone’s 100 Best Singles of 2008) and “Jail”.
Busy’s third album “D.O.B.” (2010) incorporated various styles including some Latin and acoustic music as well as Phil Collins’ cover “One More Night”.
Busy reasons: “Being a Jamaican, I feel like it is my duty to highlight and contribute to reggae music, and with the encouragement of management, musicians who played on this record including Dean Fraser who was in this before I was even born, it all came together. This album is like a renaissance for me, a rebirth reggae style.”
Linki:
http://www.myspace.com/onebusysignal
video
clipy
“Come Over (Missing You)”
http://youtu.be/vOQ0V9OhN4o
Hotted Medley
http://youtu.be/CdUdklnJk4o
“Tic Toc”
http://youtu.be/w_Z66ZRIuL0
“Nightshift /One More Night”
http://youtu.be/KMc30QMZBoI
“Jail”
http://youtu.be/Q-4VLU9GFD0
Busy Signal ft. Bounty Killer – “Summn' A Guh Gwaan”
http://youtu.be/KM9gW04hx2w
live
Germany 2009
http://youtu.be/NE6klh7SpSw
"Step Out", Cabaret Sauvage
http://youtu.be/OdL9dz-CZmI
"Hustling", Summerjam 2011
http://youtu.be/IfvJUpHEubU
"Buddy Inna Di Gal Pum Pum", Cabaret Sauvage
http://youtu.be/8PF-OvbZNAU
Summerjam 2011 – Compilation
http://youtu.be/gLbjFyJ-LNg